kolejny z serii...

#1
...temat typu "jaki aparat wybrać?"

Witam, jestem tu nowy, ale fotografuje już od jakiegoś czasu minoltą dynax 60. Jako że chcę się przerzucić na cyfrę, chciałbym się poradzić jaki aparat wybrać. Sam długo się nad tym zastanawiałem, ale w końcu jestem jeszcze bardziej niezdecydowany niż na początku poszukiwań.

Ostatni skończyło się na panasoniku lumix dmc-lx3, jednak jego cena bardzo mnie zniechęca, byćmoże za te pieniądze można kupić coś lepszego?

Teraz trochę bardziej do rzeczy:
1. cena - do 1400 zł, a najlepiej ok 1000
2. lustrzanka lub kompakt
3. przez kolejne +-5 lat nie będzie mnie stać na dokupienie dodatkowego obiektywu
4. nie musi się mieścić w kieszeni, najważniejsza dla mnie jest jakość zdjęć
5. chciałbym głównie fotografować architekturę, ludzi z bliskiej odległości, również wieczorową porą - obiektyw ok 17-50?
6. jasny obiektyw
7. aparat/zestaw może być używany

nie wiem czy nie wymagam zbyt wiele za tą cenę, ale proszę o pomoc w wyborze i sugestie, którymi będę się raczej kierował z powodu mojego niezdecydowania...
:)

#4
Andres, chodzło mi o aparat cyfrowy, te o których napisałaś chyba takimi nie są...

bresh, no jednak zależy mi na zoomie, od ok 15-20mm...

aparat z aukcji którą wkleiłeś ciekawy, zwłaszcza obiektyw, ale fakt, że czasami spust migawki nie działa daje do myślenia. Raczej nie będę miał kasy na wymianę podzespołów jeśli coś się bardziej zepsuje.

Jak dla mnie to może być powycierany, otarty, ale żeby był sprawny.

ratujcie z propozycjami hehe

#5
Nie jestem bresh...
Spust migawki... Może to wada tego modelu...
U mnie to się zdarzało raz na kilka tysięcy zdjęć...
Do 1000zł body + jasny obiektyw od 15mm? Chyba za dużo wymagasz.
Albo kup 18-50 tyle że już nie będzie tak jasny jak by można było tego oczekiwać.
No chyba że zrezygnujesz z lustrzanki.... (?)

#8
raczej 400D ze względu na to , że:
a) jest to młodsza konstrukcja
b) oparta jest na większej matrycy
c) ma matrycę w technologii CMOS (D70 ma CCD)