Rybie oko

#1
Planuję od pewnego czasu wykonanie pewnego specyficznego zdjęcia. Niestety nie znam się zbyt dobrze na fotografii. Czy moglibyście mi powiedziec czy możliwe byłoby wykonanie zdjęcia ziemi z wysokości kilkuset metrów obiektywem szerokokątnym, pionowo w dół tak, aby na krawędziach zdjęcia był widoczny horyzont (niebo)? Interesuje mnie strona fotograficzna, bo to kilkaset metrów nie jest problemem :) Obiektywy typu rybie oko mają współczynnik np. 0,42 X, ale nie wiem co on oznacza. Proszę o wyjaśnienie i byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś umiał policzyc z jakiej wysokości musiałoby byc zrobione takie zdjęcie zakładając że ziemia na osiągalnej dla mnie powierzchni jest płaska (no niestety, zdjęcie z kosmosu jest poza moim zasięgiem ;) Pozdrawiam i z góry dzięki.

#2
Przypuszczam, że owe "x0.42" wziąłeś z jakiegoś szerokokątnego konwertera.... a więc na początek zapomnij o takim sprzęcie.

Potrzebujesz przede wszystkim lustrzanki - cyfrowej lub analogowej z podpiętym obiektywem baaardzo szerokokątnym, właśnie "rybie oko". Zakres ogniskowych rybiego oka to 8-16mm - im mniejsza to będzie ogniskowa, tym większy obszar obejmiesz.

Osobiście - zabrałbym cyfrową lustrzankę z matrycą formatu APS-C (teraz większość takich) i obiektywem Sigma 8mm circular fisheye, ewentualnie analogową z Zenitarem 16mm.

#3
A czy dałoby się to osiągnąc ze starym dobrym zenitem i jakimś obiektywem, który nie kosztowałby majątek (prawda jest taka że użyje go do tego jednego zdjęcia...).

#4
zenitar 16mm koszt ok 400zl... i masz nawet z mocowaniem F nikonowskim i M42
ale ja bym poszukal jeszcze czegos szerszego bo ten zenitar niby szeroki ale nie wiem czy na taka fotke bedzie wystarczajaco szeroki...

#5