Kupno aparatu

#1
Przede wszystkim witam wszystkich na forum.

Mam zamiar kupić analogową lustrzankę.
Cena do 600zł max, chciałbym też dodatkowo jakiś obiektyw do 300mm (lecz jeszcze teraz niekoniecznie). Problem w tym, że nie znam się za bardzo na sprzęcie no i tutaj prosiłbym o pomoc. Jestem początkujący, dotychczas fotki robić lubiłem, ale wiecie, cyfrowy kompakt i pstrykanie tego i owego. Teraz chcę się podszkolić w tych sprawach, gdyż kończę własnie 2 klasę liceum, a po szkole kieruję się na studia operatorskie, gdzie rpzy rozmowach kwalifikacyjnych wymagane sa fotografie. Chciałbym je też samodzielnie wywoływać, ale to jak na razie sprawa na dalszy plan.
Tak więc, pomoże ktoś przy doborze aparatu? :) Nie chciałbym przepłacić, bądź kupić jakiegoś bubla. Aukcje oczywiście wchodzą w grę.
Z góry dziękuję.

#4
Chyba raczej z af, tylko takie pytanie. Mozna regulować ostrość w aparatach z af?
Trabooko: Dzięki za pomoc. Ten drugi Nikon wygląda kusząco. Zastanawiam się czy by go nie kupić.

#5
W F75 masz przełącznik : af pojedynczy, ciągły i ręczne ustawianie ostrości
Chociaż z tym pojedynczym af w tym modelu jest nieco nie standardowo czyli brak typowego pomiaru z priorytetem ostrości przed wyzwoleniem migawki. Dla mnie absurdalnie skomplikowany auto focus jak na amatorską lustrzankę.
Poprostu musisz się z tym zapoznać i wiedzieć jak działa.

#7
Nie spiesz się, przeszukaj allegro, daj swoje propozycje. Ktoś ci odpowie co posiada ten czy tamten model. Choć generalnie te aparaty wiele się nie różnią. To będą subiektywne opinie użytkowników. Jeden woli system Canona inny Nikona. Nie napisałeś co jest dla ciebie ważne, co chcesz fotografować. Szukaj, pytaj.

#8
No przeglądałem allegro, ale ten Nikon wygląda ok. Przeglądałem jeszcze różne oferty typu Canon eos 300 czy Minolta Dynax 5. Co o nich myślicie?