Ilford xp2 iso 400

#1
Mam pytanie do kolegów kliszowców :D

Chciałbym naświetlać film ilforda xp2 iso 400 na wysokich czułościach rzędu iso 1600, 3200 i mam pytanie z tym związane.
Co później przy wołaniu z tego filmu wyjdzie? Jest to film bardzo tolerancyjny ale nigdy go nie forsowałem i ciekawy jestem waszych opinii na ten temat. Czy ten film dużo traci na jakości forsując go? Czy ma ktoś może obrazowy skan efektu finalnego? Jak wygląda sprawa z ziarnem i ostrością detali, tonalność itd?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Trochę szukałem w różnych źródłach ale nic ciekawego nie znalazłem.

Ps. Żeby nie zakładać nowego wątku to jeszcze jedno pytanie:
Robiąc porządki znalazłem stary Ruski film czarno-biały z 88 roku.
Jest sens zakładać taki stary mocno przeterminowany film do aparatu? :D



Tomek

#2
co wyjdzie z takiego forsowania nie wiem. kiedys zrobilem fomapana 400 chyba jako 3200 wyszlo straszne ziarno i duze kontrasty.

co do starego filmu to raczej nie ma sensu. 22 lata to juz spory kawalek czasu i nawet jesli byl ppoprawnie przechowywany to raczej emulsja stracila swoje wlasciwosci.

#3
tjruslan pisze:Chciałbym naświetlać film ilforda xp2 iso 400 na wysokich czułościach rzędu iso 1600, 3200
po co? jak potrzebujesz takich czułości to masz neopana 1600, bardzo przyjemny zresztą. xp2 piszą ze do kopiowania pod powiększalnikiem na typowych papierach cz-b można świecić na 50-800, do powiększania w minilabach sugerują na 400. teoretycznie można by si ę pokusić o pociągnięcie w górę, tylko który lab Ci to zrobi?
tjruslan pisze:stary Ruski film czarno-biały z 88 roku.
Jest sens zakładać taki stary mocno przeterminowany film do aparatu?
foto64? jest sens, ale potraktuj to jako zabawę. świeć na 50, a co do wołania to musiałbym w notatki spojrzeć. jakieś dwa miesiące temu robiłem na orwo z datą przydatności przypadającą na 89 rok, i w dalszym ciągu uważam że NP22 to był bardzo dobry materiał.

#4
weesee pisze:
po co? jak potrzebujesz takich czułości to masz neopana 1600, bardzo przyjemny zresztą. xp2 piszą ze do kopiowania pod powiększalnikiem na typowych papierach cz-b można świecić na 50-800, do powiększania w minilabach sugerują na 400. teoretycznie można by si ę pokusić o pociągnięcie w górę, tylko który lab Ci to zrobi?

Tak znam neopana 1600 ale prawie zawsze jadę na tym ilfordzie i czasem, aż się prosi o wysokie iso 1600 np. wieczorem :) Pytam z ciekawości.

weesee pisze:
foto64? jest sens, ale potraktuj to jako zabawę. świeć na 50, a co do wołania to musiałbym w notatki spojrzeć. jakieś dwa miesiące temu robiłem na orwo z datą przydatności przypadającą na 89 rok, i w dalszym ciągu uważam że NP22 to był bardzo dobry materiał.
Tak właśnie foto64 :D
Jak znajdziesz wywojkę to chętnie sprawdzę to ruskie cudo. Nie liczę na lśnienie ale to nowe doświadczenie. Czemu nie :)Naświetle na 50 iso zobaczymy co wyjdzie.

Dzięki pięknie
bacanski pisze:
co wyjdzie z takiego forsowania nie wiem. kiedys zrobilem fomapana 400 chyba jako 3200 wyszlo straszne ziarno i duze kontrasty.
A nie masz może skanu ? Z ciekawości chciałbym zobaczyć to ziarno :D



Tomek

#6
tjruslan pisze:Jak znajdziesz wywojkę to chętnie sprawdzę to ruskie cudo.
D76 1+1 20stopni, 16minut, dwie przewrotki co minutę, przykład:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


to skany z odbitek ze średniego, troszkę fakturki widać.

tjruslan pisze:zawsze jadę na tym ilfordzie i czasem, aż się prosi o wysokie iso 1600 np. wieczorem
o dwie działki trzeba by czas wołania przedłużyć o minutę, do 4:15, choć fuji np przy swojej chemii sugeruje 4:30

#7
bacanski pisze:jak znajde negatyw to postaram sie podkleic skan ;)


Ok fajnie dziękuje :)
weesee pisze: to skany z odbitek ze średniego, troszkę fakturki widać.
Dzięki wielkie za unaocznienie tematu w postaci skanu :) Nie wygląda to najgorzej i daje sporo możliwości na eksperymenty.Może nawet pokuszę się o jakiś eksperymentalny portret :) Te pojazdy milicyjne nawet porządnie wyszły.
cron