CYfrowe fotki - wydruk u fotografa (problem!)

#1
Witajcie.
Przyznam, że w fotografii jestem jasno zielony. Właśnie mam zamiar dać do wywołania ponad sto moich fotek zrobionych przez ostatnie kilka miesięcy. Jednak zanim je oddam do fotografa chce je troszkę przedytować, m.in. zmienić proporcje z 3:4 na 2:3 (do formatu 10:15 cm).

I teraz. U fotografa dowiedziałem się, że zdjęcia muszą mieć 300 DPI.
10,2 cm = 102 mm = 4,11 cal => 300px / 1 cal = min. wys. zdjęcia ~1230px
15,2 cm = 152 mm = 6,13 cal => 300px / 1 cal = min. szer. zdjęcia ~1840px

Ale wszelkie programy graficzne pokazują mi jakieś czary mary. Irfan View wyświetla 1 DPI :| a PShop 72 DPI.
Czy ktoś mi powie co z tym zrobić?

Screeny:
IfranView -> http://www.maciejstepnikowski.pl/inne/fotka1.jpg
PS -> http://www.maciejstepnikowski.pl/inne/fotka2.jpg

#3
Nie potrafię dojść JAK!
Otwieram obrazek, biorę "kadrowanie" ("C"), wybieram 4 x 6 cale, ustalam 300 DPI i co? Jak kliknę pierwszy plan to pobiera mi z obrazka 72 DPI i wymiary - kilkadziesiąt cm.

#5
No w morde, jak dobrze skoro pobiera mi 72 DPI ?!?!?!
Czy ktoś może po ludzku wyjaśnić tak prostą czynność o której ja nie mam pojęcia?
Jest 72 DPI.
W końcu mam to robić poprzez zmianę parametrów obrazka (najpierw w wielkości obrazka zmienić na 300 DPI, a potem w wielkości obszaru roboczego zmienić na 10,2 na 15,2 cm) czy też przez kadrowanie chociaż nie wiem jak bo tam nie przycisku który rzeczywiście zmieniałby wielkość na 4x6 cala i 300 DPI.

#7
zmień rozmiar na 1800x1200pikseli,ustaw 300dpi i powinno być git.
nie używam PS'a ale w XnView to zajmuje chwilkę.
a tak na marginesie:
Psycho_Mantis pisze:(do formatu 10:15 cm).
warto się tyle bawić dla wglądówek?18x24 o wiele przyjemniej się ogląda.

#8
Ja robię to tak