Canon Motor Drive MA

#1
Witam serdecznie , postanowilem opisac "nowy" nabytek , wyzej wymieniony silnik do aparatow Canon A-1 i AE-1Program .
Jak napisalem silnik ten nie pasuje do innych modeli z serii A , a to zewgledu na 'kostke" , jest ona 4 stykowa a nie 2 jak w innych modelach .
Po wykreceniu zaslepki u spodu korpusu ( odkrywa ona mechanizm przesowu ) mozna ja 'schowac do plytki silnika ktory dokrecamy do aparatu za pomoca srubki ( cos jak motylek ) Przed montarzem w przypadku tzw Action Grip , w modelach A-1 i AE-1 Program nalezy go odkrecic .
Po zmontowaniu calosci doczepiamy magazynek , w zaleznosci czy jest on na baterie czy akumulatorki . Jest to stosunkowo proste , mala dzwigieke przesuwamy z bok i przykladamy rownolegle magazynek do silnika , ma on specjalne otwory wiec nie jest to uciazliwe.
Gdy mamy wszystko w calosci poskladane do kupy , aparat jest wyjatkowo wygodny, szczegolnie dla prawej reki . Silnik posiada guzik spustu na górze uchwytu ( ktory maskuje silniiczek elektryczny ) oraz w zaleznosci od magazynu , dwa ( baterie ) lub jeden ( akumulatorki ) praca mozna sterowac rowniez prze spust w korpusie aparatu od spodu magazynka jest przelacznik predkosci przesówu : S , Off , L , H
S - pojedynczy przesow
L - 3kl/s
H - 5kl/s ( baterie ) 4kl/s ( akumulatorki i AE-1 Program )
Nalezy przypomniec ze Motor Drive FM ( Canon New F-1 ) pokretlo to ( predosci ) mial na gorze co ulatwialo sprawe.
Silnik nie jest specjalnie glosny , slychac co prawda jedo prace ale miesza sie ona w wyjatkowy sposob z dzwiekiem migawki , nie polecam go do kosciola .
W odroznieniu od silnika stosowanego w przypadku New F-1 nie posiada on mozliwosc zwijania filmu po jego skonczeniu i trzeba to wykonac korbka .
Baterie oraz akumulatorki przy normalnych warunkach starczaja na okolo 60 rolek co nie jest zlym wyminikiem . Dodac musze ze magazynek na baterie miesci az 12 paluszkow AA i jest stosunkowo ciezki . oto waga
Silnik - 200g
Battery pack - 395g
Ni-Cd pack - 205g

Pozdrawiam , jak jakies pytanie napiszcie :)