#5
Adriannn pisze:A to pamietasz na jakich ustawieniach robiles?
ustawilem sie calym korpusem na slonce,nogi lekko ugiete jak do pawia,wzrok wbity w matowke,aparat miekko umocowany w dloniach,grzywka przez wiatr przesunieta na lewo.film sensja 100 czas mozliwie jak najkrotrzy,przeslona wlasciwa.

takiej miej wiecej odpowiedzi na postawione pytanie przez studentow udzielal jeden z moich belfrow. ale ja nie bede taki jak on....jestem humanista: wszystko jak wyzej ,przeslona 8,czas 45,optyka porysowana sigma 28 - 105 robione gdzies na 70.
_________________

#10
bono: 45 sekund? bylo az tak ciemno? mam slabe doswiadczenie, wiec gdybym takie parametry bez fotki uslyszal to bym powiedzial, ze fota spalona, dlateog pytam...

#12
publius pisze:bono: 45 sekund? bylo az tak ciemno? mam slabe doswiadczenie, wiec gdybym takie parametry bez fotki uslyszal to bym powiedzial, ze fota spalona, dlateog pytam...

no nie, wiadomo przeciez, ze to 1/45 s.

#15
bono pisze:ustawilem sie calym korpusem na slonce,nogi lekko ugiete jak do pawia,wzrok wbity w matowke,aparat miekko umocowany w dloniach,grzywka przez wiatr przesunieta na lewo
W sumie znajomość tych parametrów tez moga sie jakoś przydać :D :P

#16
ach to podstawa jak kazdy parametr,swoja droga nie wiem po co wam parametry typu przeslona,czas? dlatego zawsze odpowiada sie przeslona wlasciwa,czas wystarczajacy. na pewnym poziomie musisz wiedziec jaka przeslona zagwarantuje ci pozadany efekt,musisz znac swoj sprzet i wykorzystywac go maksymalnie.w szkole dochodzilo do takich kuriozalnych (jak mi sie wydawalo) sytuacji ze nie wyruszylismy z kamera na cwiczenia bez zrobienia zmudnych prob,optyki,tasmy,ostrosci na poszczegolnych przeslonach,glebi ostrosci,pojemnosci tonalnej tasmy i czulosci nominalnej!potem w praniu wiedziales co i jak.wiedziales ze jak przewalisz film o jedna blende to uzyskasz taki a nie inny efekt,wiedziales, ze na przeslonie 4 plastyka jest taka a nie inna.dlatego zawsze nalezy robic na sprawdzonych sprzetach i filmach.ja np.kupuje zawsze slajdy w wiekszych ilosciach z jednej serii i od razu wale do lodowki.robie probne zdjecia i wiem juz wszystko na jakim materiale pracuje.na szczescie fuji jest w miare powtarzalne choc bywaja niespodzianki,bardziej z winy sprzedawcy niz firmy(przegrzanie wsamochodzie itd).natomiast kodak...niech matka broni...

#17
bono zgodze sie z Toba że "na pewnym poziomie trzeba wiedzieć...." zauważ jednak że większośc to ludzie poczatkujący nie mający pojęcia o czasach itd. stad biora sie te pytania. Zresztą nie raz rozmawiałm z revem i tu bys sie usmiał jakie pytania mu zadawałam hheheheh a jakoże jesteś osobą doświadczoną musisz uzbroić się w cierpliwość :)
pozdrawiam
ps bono chyba prowokujesz z tym Kodakiem hheheheh

#19
o przepraszam bardzo - ja wiem do czego sluzy czas naswietlania i przeslona i jak zmienia sie plastyka zdjecia w zaleznosci od ustawien tych parametrow. po prostu pracujena starych manualach i nie mam czasu 1/45 bo to wyzsza skzola jazdy na sprzetach ;) stad pytania o czas. tym bardziej ze byl ranek i moglo byc ciemno... :)

honoru trza bronic. oczywiscie nie jestem obrazony czy cos ;)