Pozdro for ALL

#1
Wiam
No cóż zawitałem tutaj całkiem niedawno. I jak narazie to jestem zadowolony szkoda tylko ze te czat taki mało popularny jest :)
O mnie: Jestem belfrem nauczam dizeci ruchu:)

Sprzęt: Jestem CANONierem lub jak kto woli ojciec CANONik, EOSik 33 i standard zoom 28-80/3,5-5,6:( plus ostatnio nabyłem Tamrona 70-300 4-5,6 TELE MACRO

Zainteresowania: po pierwsze: sport, wędkarstwo i fotografia (od bardzo niedawna)

Co fotografuje: przede wszystkim interesuje mnie Macro, ogólnie pejzaże i trochę reporterski (jesli mogę tak napisać)

Pomoc:
Tu chciałbym prosic wszystkich, którzy maja jakies pojęcie o Macro i w ogóle o fotografi. Jak sobie poradzić z pomiarem swiatla i czy warto było kupic tego Tamrona do Macro czy on mi się jakos przyda, czy zastosowanie soczewek powiekszajacych. Jakie dostane powiekszenie. I ostatnie co trzeba by było zastosować (oprócz drogich obiektywów) aby uzyskać powiekszenie 2:1 :)))))))
Dzieki
pozdro jeszcze raz FOR ALL:)))
kosu

#3
Witaj
Generalnie chodzi mi o to, który pomiar światła wybrać np: do krajobrazów ( by kolor był jak najwierniej oddany i klimat:)) ), do portretu itp W moim Eosie sa trzy sposoby mierzenia i nie wiem czy jest sens (głupie pytanie) zmieniac sposoby pomiaru w zaleznosci od fotki. Ostatnio robiłem foty przy zachodzie słońca i suche trawy wyszły mi na zdjęciu pomarańczowe!!! a niebo za jasne. Na drugiej fotce ziemie mam czarną. (ta druga robiona była w innym miejscu ) Także widzisz, jak możesz jakoś pomóc to bardzo proszę.
pozdro kosu :))

#4
Jest :lol: . Krajobrazy można mierzyc integralnym albo matrycą , portrety zależy jaki chcesz mieć efekt ja mierze mocno zawężonym selektywnym (nie mam punktowego ) Na światła i cienie potem na twarz i wyciągam taki pomiar któy jest mi potrzebny . Spota możesz używać np jak masz ciemne tło a na twarz pada miekkie światło aby mieć dobrze naświatlona osobe mierzyś światło z twarzy . Do równego miękkiego motywu najlepiej uzywać inteegralnego pomiaru światla do motywów o dużej rozpiętości tonalnej i kolorystycznej z wielościa szczegółów matrycy choć ja matrycy uzywam zawsze w tedy gdy nie ma czasu siezastanwiać nad naświetlaniem bo czasu od biedy starcza na kompozycje obrazu . to chyba tyle Najlepiej weż film i pobaw sie z każdym pomiarem tylko pamietaj co na jakie jklatce robiłes zyskasz jakiś ogląd co do tego jak twój aparat mierzy światło to przecież bardzo ważne :)

#5
hmmm krajobrazy to spokojnie matryca albo centralnie wazony, portrety to centralnie wazony a jak jest duza rozpietosc w kontrascie to punktem, jezeli go masz afkoz. Co do zmian barwnych negatywow to pamietaj takze o dobraniu dobrego filmu do danej sytuacji i znajdz dobry lab w ktorym technik wie co robi podczas druku odbitki, bo te kolory na trawie o ktorych mowisz malo maja wspolnego z pomiarem a raczej wiecej maja z drukiem odbitki i manipulacja kanalami, wiem co mowie bo swego czasu podczas wywolywania portry BW.. po wyjsciu z labu okazalo sie ze wszystkie odbitki sa zabarwione w strone niebieskiego, odrazu widac bylo jakie umiejetnosci ma ten lab wiec zawrocilem i kazalem dac mi bez korekcji kolorow, w kazdym razie bez tego niebieskiego i bylo cacy;]