Ślub, wesele, imprezy okolicznościowe

#1
Witajcie.
Po długich dywagacjach i zadręczających cenach sprzętu doszedłem do wniosku i że kupno body Nikona D700 spełni moje oczekiwania w zakresie ślubu i imprez. Problemem gorszym do przełknięcia z powodu różnorodności, stał się wybór odpowiednich szkieł. Liczę na obiektywną pomoc. Zatrzymałem się na zestawie:

Nikon AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED,
Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED VR

Nie wiem na ile drugi zoom się przyda, może na imprezy terenowe, ale na ślubie może nie bardzo, więc opcjonalnie myślę o dokupieniu Nikon AF Nikkor 85mm f/1.4D IF

Co myślicie o takim zestawie?
Ostatnio zmieniony ndz maja 01, 2011 11:24 pm przez cyklopart, łącznie zmieniany 1 raz.

#4
Michal ale jeszcze musisz wiedziec, czy klienci beda chcieli takie nowoczesne czy raczej bardziej klasyczne kadry... moze pozniej zainwestowac... a z tego co wiem to klasyczne kadry zchodza najbardziej w fotografii slubnej... ;)

#5
na upartego styknie ci uniwersalny zoom 24-70 i jakaś jasna stałka, np 50, w stajni canona ja notorycznie używam 70-200 IS, 50 1,4 czasem 85 1,8, do szerokich planów mam 16-35 2,8, jak się dorobię to 50 zamienię na 35 1,4...

#6
też sądzę, żę 24-70 będzie grało. Do tego 50/1.4 lub coś z zakresu 70-100 ze stalek.
Z drugiej strony kto powiedział, że w kościele nie można używać 70-200:D

#7
Dziękuje za podpowiedzi.
Zastanawiam się nad ciągłym przekonaniem fachowców do stałek. Czy między zoomem 24-70 2,8 a stałką np 50 1,4 jest aż tak duża przepaść w jakości wykonanych zdjęć?

I jeszcze pytanie do doświadczonych fotografów uroczystości ślubnych i weselnych. Skoro zabieramy ze sobą zestaw szkieł, to w jakich momentach które zakładać?
Ostatnio zmieniony ndz maja 01, 2011 11:24 pm przez cyklopart, łącznie zmieniany 1 raz.

#8
Dla mnie osobiście, tutaj nawet nie chodzi o jakość wykonywanych zdjęć.
Bardziej o światło i w związku z tym możliwość skracania czasu nie tracąc na GO. Wiadomo, że w kościele z reguły kiepskie jest światło.

Z zakładaniem obiektywów do zdjęć to już zależy od rodzaju wesela (tak sądzę), czyli czy nowoczesne czy jednak tradycyjne.
No i oczywiście od Twojego podejścia, pomysłu jak i życzenia klientów. Padło już podobne zdanie.
bacanski pisze:Michal ale jeszcze musisz wiedziec, czy klienci beda chcieli takie nowoczesne czy raczej bardziej klasyczne kadry... moze pozniej zainwestowac... a z tego co wiem to klasyczne kadry zchodza najbardziej w fotografii slubnej... Wink

#9
szkła zmieniasz jak ci pasi, w zależności od okoliczności, nie ma na to reguły...

stałki (te drogie) kontra zoom to przede wszystkim światło... potem ostrość i jej brak czyli bokeh,

#10
dobrze jest się zaopatrzyć w dwie lampy i błyskać na celi albo radiowo, tanim kosztem dostajesz zajebisty efekt szczególnie jak nauczysz się je wykorzystywać ;)

#11
mkania pisze:dobrze jest się zaopatrzyć w dwie lampy i błyskać na celi albo radiowo, tanim kosztem dostajesz zajebisty efekt szczególnie jak nauczysz się je wykorzystywać ;)
szczególnie w zabytkowym ciemnym kościele :D
cyklopart pisze:Witajcie.
Po długich dywagacjach i zadręczających cenach sprzętu doszedłem do wniosku i że kupno body Nikona D700 spełni moje oczekiwania w zakresie ślubu i imprez. Problemem gorszym do przełknięcia z powodu różnorodności, stał się wybór odpowiednich szkieł. Liczę na obiektywną pomoc. Zatrzymałem się na zestawie:

Nikon AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED,
Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED VR

Nie wiem na ile drugi zoom się przyda, może na imprezy terenowe, ale na ślubie może nie bardzo, więc opcjonalnie myślę o dokupieniu Nikon AF Nikkor 85mm f/1.4D IF

Co myślicie o takim zestawie?
a tak całkiem serio to zestaw proponowany przez Ciebie jest jak najbardziej uniwersalny i na pewno sprawi Ci dużo satysfakcji (osobiście mam odpowiedniki w Canonie i chwalę sobie) jedno małe ale... 2,8 pomimo, że jest uznawane jako jasne (szybkie) szkło to wiele razy jest jeszcze stanowczo za ciemne, więc jeżeli kierunkujesz się w fotografię ślubną to radzę inwestować w jasne stałki (1,2:1,4) Które pozwolą CI olać lampę w ciemniejszych kościołach a w plenerze ze względu na głębię i bokeh dadzą Ci niesamowite pole do popisu.

cyklopart pisze:Dziękuje za podpowiedzi.
Zastanawiam się nad ciągłym przekonaniem fachowców do stałek. Czy między zoomem 24-70 2,8 a stałką np 50 1,4 jest aż tak duża przepaść w jakości wykonanych zdjęć?
Jak już pisałem powyżej przedewszystkim ilość światła, ale i jakość oraz bokeh dają spora przewagę stałek nad zoomami
cyklopart pisze:I jeszcze pytanie do doświadczonych fotografów uroczystości ślubnych i weselnych. Skoro zabieramy ze sobą zestaw szkieł, to w jakich momentach które zakładać?
Kup sobie drugie body!!!! :D

Wbrew pozorom to co piszę nie jest żartem.
Robiąc śluby nie wyobrażam sobie pracy na jednym body. Dlaczego?
Kilka powodów:
- w razie awarii nie powiesz młodym żeby chwilkę zaczekali aż ktoś ci pożyczy(dowiezie zapasowy sprzęt), a nie możesz wykluczyć, że nawet nowy sprzęt się nie popsuje
- wygoda bo nie musisz w kółko przepinać szkieł
- czas(często sytuacja wymaga radykalnej zmiany ogniskowej i chwycenie drugiego body z innym szkłem to jest moment

I mówiąc drugie body nie mam na myśli tego żebyś kupował drugie D700 ( było by świetnie) przecież jako backup może być body z niższej półki.

#12
Sprzęt się sprawdza, 24-70 i 70-200. Dobrałem jeszcze 85mm 1,4, ale teraz mogę stwierdzić że chyba bardziej odpowiednia do kościoła byłaby 50-tka i szeroki kąt. 200mm łapie ciekawe chwile na sali weselnej gdy goście siedzą przy stole 8) Ogólnie nie jest źle. :)
cron