Moim zdaniem dobry wybór na piesze wyprawy.
Mój zestaw daje znać o sobie w trakcie dłuższych wypadów. Na pewno w twoim przypadku sytuacja będzie zdecydowanie bardziej komfortowa.
Ale cóż - miłość wymaga poświęceń
#22
Jeszcze niedawno również miałem dylemat, który statyw wybrać. Ten wątek trochę wyjaśnił mi kwestię, więc się pochwale. Wybór padł na 055XProb + 808RC4. Mam od piątku, ale jestem już bardzo szczęśliwym posiadaczem. Faktycznie jest to trochę masywny zestaw, ale........ co za sprzęt! Beton. Bardzo solidny, stabilny, ciężki.
To czego szukałem. Polecam!
To czego szukałem. Polecam!
#23
...a tak na marginesie......
Jeden z "wielkich" nieobecnych już od dawna na tym forum,
powiedział kiedyś na któryś tam urodzinach FA....
"...zdjęcie do którego strzelenia potrzeba statywu -
- i tak z góry wiadomo, że będzie do dupy....!!!!"
Fakt - nikt wtedy nie był trzeźwy - ale mimo wszystko,
jest w tym dużo racji !!!
Jeden z "wielkich" nieobecnych już od dawna na tym forum,
powiedział kiedyś na któryś tam urodzinach FA....
"...zdjęcie do którego strzelenia potrzeba statywu -
- i tak z góry wiadomo, że będzie do dupy....!!!!"
Fakt - nikt wtedy nie był trzeźwy - ale mimo wszystko,
jest w tym dużo racji !!!
#24
Dzień dobry
Odkopuję temat z czeluści forum, gdyż, jak się można łatwo domyślić, poszukuję statywu.
Z tego co wyniosłem z tej dyskusji ma być ciężki i lepiej żeby był wysoki.
Od siebie w wymaganiach dorzucę, że chciałbym żeby nisko schodził.
Acha, no i musi być, jak na standardy tego forum (i tematu) tani. Maks- 300 zł ( z głowicą)
Teraz mam pytanie: czy firma zajmująca się zawodowym podrabianiem Manfrotto- goldphoto jest firmą godną polecenia i zakupienia tam sprzętu? Czy któryś z forumowiczów miał z nią kontakt? Może znacie inne marki, których statyw mógłbym sobie sprawić?
Na razie na oku mam:
http://allegro.pl/statyw-goldphoto-yh31 ... 46791.html - średniej wysokości
http://allegro.pl/statyw-goldphoto-yh32 ... 87567.html - z głowicą kulową (jak się na niej pracuje?)
http://allegro.pl/statyw-goldphoto-yh32 ... 47229.html - przekracza 300, ale ma 'zwykłą' głowicę
Proszę o porady bo jestem statywowym idiotą.
Pozdrawiam
Odkopuję temat z czeluści forum, gdyż, jak się można łatwo domyślić, poszukuję statywu.
Z tego co wyniosłem z tej dyskusji ma być ciężki i lepiej żeby był wysoki.
Od siebie w wymaganiach dorzucę, że chciałbym żeby nisko schodził.
Acha, no i musi być, jak na standardy tego forum (i tematu) tani. Maks- 300 zł ( z głowicą)
Teraz mam pytanie: czy firma zajmująca się zawodowym podrabianiem Manfrotto- goldphoto jest firmą godną polecenia i zakupienia tam sprzętu? Czy któryś z forumowiczów miał z nią kontakt? Może znacie inne marki, których statyw mógłbym sobie sprawić?
Na razie na oku mam:
http://allegro.pl/statyw-goldphoto-yh31 ... 46791.html - średniej wysokości
http://allegro.pl/statyw-goldphoto-yh32 ... 87567.html - z głowicą kulową (jak się na niej pracuje?)
http://allegro.pl/statyw-goldphoto-yh32 ... 47229.html - przekracza 300, ale ma 'zwykłą' głowicę
Proszę o porady bo jestem statywowym idiotą.
Pozdrawiam
#25
Ja Mam Manfrotto 055XB (Do dziś sobie pluje w twarz że nie kupiłem XProB - ale problem dość dobrze rozwiązuje krótsza kolumna - można ją kupić bądź samemu przyciąć).
Używam go z 808RC4, i to sobie bardzo cenie.. Zestaw jest bardzo stabilny, choć niezbyt lekki.
Zwróciłbym też uwagę na płytkę szybkiego mocowania, na mojej płytce mogę aparat jeszcze postawić, a na takiej małej to nie wiem czy aparat by ustał, czasem jak się zapomnisz to możesz obić body.
Co do głowicy kulowej to używa się jej szybciej, choć w/g mnie troszkę mniej precyzyjnie, bo jak już ustawisz powiedzmy poziom to próbując ustawić pion, czy tez zmienić troszkę kadr musisz cały mechanizm poluzować.
W zwykłej 3 drożnej głowicy masz inaczej, bo możesz każdą z 3 stron ustawiać osobno.
Co jest na plus kulowej, np kiedy używasz statywu z dłuższym szkłem i fotografujesz np sport albo zwierzynę, to masz możliwość szybkiego zablokowania i odblokowania głowicy, a w 3 drożnej nawet jak wszystko odkręcisz to później chcąc na chwilę 'puścić' aparat musisz wszystkie pokrętła dokręcić żeby nie spadło albo się nie huśtało.
Waga ma swoje plusy i minusy, chyba każdy wie jakie, wiec każdy dostosowuje do pod siebie, a raczej pod swoje siły i możliwości..
Ten ostatni wygląda całkiem nieźle, i waży ponad 4kg zestaw.
W/g mnie mając dość ograniczony budżet to powinieneś wsiąść to co cięższe - solidniejsze.
Decyzja należy do Ciebie.
Ps. Nie miałem nigdy statywu GoldPhoto wiec nie wiem jak u nich z wykonaniem.
Używam go z 808RC4, i to sobie bardzo cenie.. Zestaw jest bardzo stabilny, choć niezbyt lekki.
Zwróciłbym też uwagę na płytkę szybkiego mocowania, na mojej płytce mogę aparat jeszcze postawić, a na takiej małej to nie wiem czy aparat by ustał, czasem jak się zapomnisz to możesz obić body.
Co do głowicy kulowej to używa się jej szybciej, choć w/g mnie troszkę mniej precyzyjnie, bo jak już ustawisz powiedzmy poziom to próbując ustawić pion, czy tez zmienić troszkę kadr musisz cały mechanizm poluzować.
W zwykłej 3 drożnej głowicy masz inaczej, bo możesz każdą z 3 stron ustawiać osobno.
Co jest na plus kulowej, np kiedy używasz statywu z dłuższym szkłem i fotografujesz np sport albo zwierzynę, to masz możliwość szybkiego zablokowania i odblokowania głowicy, a w 3 drożnej nawet jak wszystko odkręcisz to później chcąc na chwilę 'puścić' aparat musisz wszystkie pokrętła dokręcić żeby nie spadło albo się nie huśtało.
Waga ma swoje plusy i minusy, chyba każdy wie jakie, wiec każdy dostosowuje do pod siebie, a raczej pod swoje siły i możliwości..
Ten ostatni wygląda całkiem nieźle, i waży ponad 4kg zestaw.
W/g mnie mając dość ograniczony budżet to powinieneś wsiąść to co cięższe - solidniejsze.
Decyzja należy do Ciebie.
Ps. Nie miałem nigdy statywu GoldPhoto wiec nie wiem jak u nich z wykonaniem.
#26
Ja sobie chwalę głowicę kulową. Dużo pomaga wbudowana na płytce poziomica bąbelkowa. Zawsze najpierw ustawiam kadr zgodnie z nią w poziomie, a potem jeśli trzeba poluzowuję uchwyt i reguluję sam pion. Nigdy nie musiałem korygować szopem o więcej niż 0.5-1 stopień.
Za to jest bardzo szybko z kadrowaniem. Możesz też pomyśleć nad zakupem podrabianych nóg ale oryginalnej głowicy, z podrabianą nie miałem styczności ale ta oryginalna na pewno trzyma zestaw 2.5kg super-sztywno. Tylko uważać trzeba żeby nie odbezpieczyć głowicy zanim się nie złapie dobrze aparatu... także kulowe są cool ale nie dla zapominalskich.
Za to jest bardzo szybko z kadrowaniem. Możesz też pomyśleć nad zakupem podrabianych nóg ale oryginalnej głowicy, z podrabianą nie miałem styczności ale ta oryginalna na pewno trzyma zestaw 2.5kg super-sztywno. Tylko uważać trzeba żeby nie odbezpieczyć głowicy zanim się nie złapie dobrze aparatu... także kulowe są cool ale nie dla zapominalskich.
#27
Dzięki za rady chłopaki.
Z głowicą Manfrotto raczej się nie zmieszczę w moim przedziale cenowym.
Może ktoś jeszcze coś by podpowiedział? Może ktoś chociaż coś słyszał złego/dobrego o tej firmie?
Pozdrawiam
Z głowicą Manfrotto raczej się nie zmieszczę w moim przedziale cenowym.
Może ktoś jeszcze coś by podpowiedział? Może ktoś chociaż coś słyszał złego/dobrego o tej firmie?
Pozdrawiam