Proszę o prostą poradę.

#1
Witam nie jestem wytrawnym fotografem interesuje mnie tylko żeby w razie potrzeby zrobić kilka ładnych i dobrych zdjęć. Czytając porady, nie mogę nic znaleźć na temat zdjęć jakie wykonuje się chyba najczęściej, dlatego zwracam się o pomoc do Was.. Mianowicie: Jak zrobić zdjęcie osobie na tle krajobrazu, lub jakiś budowli itp. co w tym wypadku ma być wyostrzone tło czy osoba.. ostrość na nieskończoność czy też skupiona na osobie.. może Cie wrzucić jakie przykłady :) Z góry dzięki za pomoc :wink:

#2
Osoba- oczy osoby. Jeśli chodzi o ostrość.

Chcesz mieć niewyraźne tło daj dużą GO ( przez małą przesłonę). Chcesz mieć wyraźne tło daj małą GO ( ustaw dużą przesłonę).

Jak ustawiać przesłonę sprawdź w instrukcji.

Pozdrawiam

#3
Zrob zdjecie komorka, to wszystko zawsze bedzie ostre :]
A tak na powaznie, moze juz warto przeczytac jakas krotka, sensowna ksiazke na temat podstaw fotografowania?

#4
meloV8 pisze:Zrob zdjecie komorka, to wszystko zawsze bedzie ostre :]
A tak na powaznie, moze juz warto przeczytac jakas krotka, sensowna ksiazke na temat podstaw fotografowania?
Nie wątpie w Twoje zdolności pewnie robisz ostre zdjęcie telefonem Nokia 3310 ;)
O odpowiedź w stylu przeczytaj książkę jak się można było domyśleć nie prosiłem, a tylko o prostą poradę :wink:

#5
Matus pisze:Osoba- oczy osoby. Jeśli chodzi o ostrość.

Chcesz mieć niewyraźne tło daj dużą GO ( przez małą przesłonę). Chcesz mieć wyraźne tło daj małą GO ( ustaw dużą przesłonę).

Jak ustawiać przesłonę sprawdź w instrukcji.

Pozdrawiam
W cyfrówce raczej chyba tego nie ma, ale dzięki za poradę :)

#6
Matus pisze: Chcesz mieć niewyraźne tło daj dużą GO ( przez małą przesłonę). Chcesz mieć wyraźne tło daj małą GO ( ustaw dużą przesłonę).
No to błysnąłeś. Niestety zniszczę Twój pogląd i powiem, że jest dokładnie na odwrót.

Przy dużej Głębi Ostrości tło będzie wyraźne. (f4-8 i więcej)
Przy małej Głębi Ostrości tło będzie niewyraźne. (f1.2-2.8 )