#4
Jak szkło jest czyste bez rys przesłona chodzi dobrze pierścień ustawiania ostrości nie przyciera sie to brać :-0 ) chyba żebys znalazł sonnara 135mm f3,5 albo F2,8 Carll zeiss jena za około 100,120zł mozna wyczesać 135mmf3,5 miałem piekne szkło ostre i bardzo plastyczne . Ja polecałbym sonnara 135mm :wink:

#7
ja bym jednak poszedl w strone tefgo szkla F/2.8,, z takim lekkim telefoto to im jasniej tym lepiej.. wiem co mowie bo gdy na moim ciemnym zoomie na 200 fokalnej w kiepskim swietle bez statywu i lampy z reki strzelac na 5.6 to ja niedziekuje.. no chyba ze musze na takiej.. :) chociaz wybor nalezy do ciebie, ja sie niezman:P

#8
Ja mogę powiedzieć jedno kiedyś miałem szkła canona sigmy nikona F2,0 f1,8 .Teraz mam Leitza i max światło jakie mam to 2,8 więc ciemno :( . ale Jakość obrazu z Elarita135mm F,28 jest o niebo wyższa niż z 135mm f2,0 vivitara wiec z tym światłem to nie odkońca tak jak mówisz .Ja generalnie polecałem sonnara 135mm F3,5 ze względu na cene ale przedewszystkim to szkło ma piekny modelunek i wspaniale oddaje przejścia tonalne . Prawie elmarit . Jak potem pracowałem zomami 70-200 F2,8 to byłem lekko sfrustrowany jak spojrzałem na efekty jakie dawał ten sonnar za100zyla W WIELU PRZYPADKACH BYŁ LEPSZY OD SUPREDROGIEGO PROFI SZKŁA WTEDY COS SKAPOWAŁEM :wink: a co to juz sobie sam dopowiedz.........

#9
no fakt zgadzam sie, jakoscio to one sie moga roznic ale jak tylko mi fundusze pozwola to bede sie staral isc w strone jak najlepszych i jak najjasniejszych szkiel..

#10
Jak masztylko 100 to pozostaje ci podpiąc to szkło zrobić foty conajmniej13x18 ( w dobrym labie aby zmaszyna dawała ostre odbitki ) i popatrzeniena ostrośc bokeh ,kształt przysłony . Jak to wszystko ci będzie pasować to sobie kup .Ajak nazbierasz to kupisz lepszy :wink: