Pytanie o lampy studyjne. Jaka moc?

#1
Witam,

Temat lamp był już poruszany niejednokrotnie, postanowiłem jednak jeszcze raz zapytać błyskających Kolegów: Jakie lampki kupić?

Pod uwagę biorę quantuumy R+300 oraz R+600, pytanie, czy 300Ws nie będzie za mało? Albo inaczej - jak w domowym studio zapnę do tego softbox 80x120 to do jakiej przysłony domknę szkło na iso100?

Poza tym zastanawiam się nad zakupem lamp dual-power z zasilaniem akumulatorowym, wadą jest węższy zakes regulacji 1/1-1/16 (zamiast 1/32 jak w wersjach studyjnych). Jak to wygląda z tym softboxem na słońcu czy tu 300 Ws w ogóle będzie widać, czy nawet 600 Ws będzie za mało?

Czy 2 lampy (+1 speedlite) na razie wystarczą czy od razu brać 3?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wypowiedzi. :)

#3
Jakub23 pisze:Albo inaczej - jak w domowym studio zapnę do tego softbox 80x120 to do jakiej przysłony domknę szkło na iso100?
nie wiem jak z podanymi przez Ciebie, ale sam używam starych multiblitzów, o takich:

Obrazek


tyle że nie z softboxami a parasolkami, zwykłymi chińszczyznami. przy połowie mocy i odległości jakieś 1,7m od "modela", przy iso 100 mam przysłonę 7,1

#4
300w f/11 iso 100 przy odległosci od obiektu powiedzmy 2-3m..

Focąc w studio ok 6x6m nie potrzeba Ci wiekszych lamp, jedna 600 ew jakbyś chciał prześwietlać tło, albo odbijać od sufitu.

80x120 - zalezy co bedziesz focił, jak modelkę w całość to myśle ze na max mocy przymkniesz do f8 conajmniej. (nie mam teraz mozliwosci sprawdzenia ale mniejwiecej tak)

3 lampy lepiej wg mnie, ale używałem tez speedliteów. Generalnie na upartego można na samych speedlitach robić:P

Ale systemówka moze być też dobrym uzupełnieniem do 2 lamp, choć czasem i 3+1 nie zaszkodzi:)

http://fotoarts.pl/viewtopic,p,155363.html#155363
To robione 2 systemówkami w jakiejś starej mleczarni.

Re: Pytanie o lampy studyjne. Jaka moc?

#5
Jakub23 pisze:Witam,

Temat lamp był już poruszany niejednokrotnie, postanowiłem jednak jeszcze raz zapytać błyskających Kolegów: Jakie lampki kupić?

Pod uwagę biorę quantuumy R+300 oraz R+600, pytanie, czy 300Ws nie będzie za mało? Albo inaczej - jak w domowym studio zapnę do tego softbox 80x120 to do jakiej przysłony domknę szkło na iso100?

Poza tym zastanawiam się nad zakupem lamp dual-power z zasilaniem akumulatorowym, wadą jest węższy zakes regulacji 1/1-1/16 (zamiast 1/32 jak w wersjach studyjnych). Jak to wygląda z tym softboxem na słońcu czy tu 300 Ws w ogóle będzie widać, czy nawet 600 Ws będzie za mało?

Czy 2 lampy (+1 speedlite) na razie wystarczą czy od razu brać 3?

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wypowiedzi. :)


Tu masz linka do dobrej lampeczki, która trzyma w miarę porządnie temp. barwową +/- 5600K a co za tym idzie jest w miarę powtarzalna podczas pracy w studio. Do studia idealna. Lampy z mniejszą mocą to tylko półśrodki Kuba.

http://www.quantuum.pl/detal.php?id=141 ... l&curr=PLN

Ps. to nie znaczy, że lampeczkami serii 200 czy 300 nie można focić :). Chcesz mieć opad szczeny to niestety trza posmarować :P

Pozdr
Tomek

#6
Dziękuję za odzew, mam jeszcze jedno pytanko, nie mogę znaleźć info nt. gniazda od wyzwalacza. Czy jest to jack 3.5mm czy większy?

I mam prośbę o doprecyzowanie kilku spraw:

maron895 w jakiej odległości ustawiasz softbox i do jakiej przysłony możesz wtedy zejść na iso100?

Adam.B f/11, iso100, 2-3m, to jeszcze napisz jeśli możesz jak duży softbox na lampę zakładasz i czy ma on 2 warstwy rozpraszające?

tjruslan podoba mi się, ale czy ta lampa ma jakieś wyraźne zalety względem zwykłej R+600 (np. pod względem trzymania temp. barwowej)? Bo jeśli tylko cyfrowy interfejs to mi chyba wygodniej kręcić pokrętłem niż klikać guziki. Różnicę w cenach pomijam.

Na razie rozważam zestaw pół na pół tj. jedną studyjną 600 i jedną akumulatorowo-studyjną 300. Albo na odwrót. Poużywam i potem dokupię trzecią lampkę bazując już na własnym doświadczeniu.

#7
Softbox około 3m od postaci. ISO 100, f/11, czas 125 s
Ja miałem założone dwie warstwy rozpraszające.
Może to głupie ale jak podniesiesz lampę wysoko to minusem są przyciski membranowe trudne do wyczucia :)
Jest to jack 3.5mm, ja miałem w zestawie takie kable długie chyba 5m.

Poniżej przedstawiam efekt poglądowy. (Zdj prawie prosto z aparatu)
Obrazek

#8
eee daje radę te 300Ws. Widzę że to wcale nie mało!
Dzięki za info, teraz już jakoś dojdę do ładu, możliwe że zakupię dwie przenośne R300, a za jakiś czas dokupię jeszcze jedną studyjną R300/600.
Pozdrawiam. :)

#9
Właśnie :) 2x300 + 600 + systemówka to bardzo dobre rozwiązanie w/g mnie:)

Mówiłem Ci ze 300w to nie mało :)

Używałem 300 z octa 90 z 2 dyfuzorami, i nigdy chyba powyżej pół mocy nie włączałem (kadrujac głownie beauty), ale i tak zapas mocy. A poza tym rzadko przymyka się aż do f/11 chyba ?:P A przy f4 f5.6 masz MEGA dużo światła :)
Zdarzyło mi się żałować że nie miałem filtra ND przy sobie, chcac np ciekawszą GO mieć.

#10
Wtam ja pracowalem dlugi czas multiblitzem rewelacyjne lampy ;-) jednak sie skonczyly .
Dzisiaj uzywam 5 x 300ws quantuum dual power i 2x 600 ws . chcielismy kupic fomei maja dobry stosunek cena - jakosc. Jednak zdecydowalem sie na Quantuum gdyz caly komplet amortyzowal sie po jednym zleceniu i w sumie tak od 3 lat przy kazdych nastepnych zdjeciach mam bonus hehe, szczerze mowiac nie sadzielm ze to cholerstwo jest tak wytrzymale . Duzo uzywam 300ws dualpower glownie w terenie efekt taki


http://www.fotoandgrafika.fc.pl/Plenero ... r_1692.JPG

http://www.fotoandgrafika.fc.pl/Plenero ... r_1707.JPG

Od kiedy mam dualpower w plenerze pracuje w sumie w 100% z nimi raz mocniej raz slabiej ale zawsze sa w bagazniku

przy czulosci 100 albo 200 iso trzy lampy z tego co pamietam jedna na ful pozostale na 2/3 mocy przeslona f5,6 . Generalnie daja rade jak juz jest za slabo to idze w ruch szary filtr czasami przydala by sie mobilna 600ws ale na dzis nie mam na to cisnienia

W sumie quantuumy okazaly sie udanym zakupem sprawdzaja sie w wystarczajacym stopniu choc mja tez swojewady broncolor to nigdy nie bedzie. Maja jednak trzy zalety, dosc mocna i niezawodna konstrukcja , przyzwoita powtarzalnosc blysku i smiesznie niska cena co w sumie daje sensowne rozwiazanie do pracy w plenerze , bez strachu ze cos sie uszkodzi upadnie lub cokolwiek w czasie transportu na ten przyklad .
cron