Witam a więc postanowiłem spróbować z nim powalczyć i mam kilka pytań:
-ma on TTL więc zmieniając przysłonę musi być ona domknięta aby światłomierz pokazywał poprawnie?
-w swoim starym egzemplarzu mam rozregulowane pokrętło czułości, czy wiecie jakie ma być jego poprawne ułożenie? poproszę ew o jakieś foto
-słyszałem że często sa problemy z filmem, zacina się, urywa, czy to prawda ?
pozdrawiam
#2
Witam
teraz pozostała do rozwiązania kwestia czułości (pokrętła) oraz z moją wadą wzroku, czy ktoś słyszał o jakimś sposobie na to?
Pozdrawiam
teraz pozostała do rozwiązania kwestia czułości (pokrętła) oraz z moją wadą wzroku, czy ktoś słyszał o jakimś sposobie na to?
Pozdrawiam
#3
Wyrzuc ten szajs w pi... i kup praktice za 50-100zl. Nadal nie rozumiem fenomenu uzywania zlomo-zenitow. To nie komuna, mamy dostep do duuzo lepszych i tanich aparatow
#4
trudno nie przyznać racji jednak jak wyglądałbym z parktiką będąc wielbicielem heliosa ?
żartuje... pozdrawiam i licze na odpowiedzi na me pytania
żartuje... pozdrawiam i licze na odpowiedzi na me pytania
#5
Melo ma rację, poza sentymentem i brakiem pieniędzy nic nie skłania do Zenita.
Zawsze można poszukać Ricoha w dobrym stanie.
Poblemu z przesłona nie pamiętam, ale to możesz sobie sam sprawdzić bez zakładania filmu.
Co to znaczy rozregulowane pokrętło czułości ?
Mnie film nigdy się nie zaciął, ale zerwał i owszem.
Zenit ma mocny i toporny mechanizm przesuwu filmu, trzeba uważać i nie szarpać gwałtownie.
Zawsze można poszukać Ricoha w dobrym stanie.
Poblemu z przesłona nie pamiętam, ale to możesz sobie sam sprawdzić bez zakładania filmu.
Co to znaczy rozregulowane pokrętło czułości ?
Mnie film nigdy się nie zaciął, ale zerwał i owszem.
Zenit ma mocny i toporny mechanizm przesuwu filmu, trzeba uważać i nie szarpać gwałtownie.
#6
gdy zenit leżał w gratach jakimś cudem śrubki na pokrętle się rozregulowały i nie wiadomo jaka faktycznie czułość jest ustawiona
#7
Zanieś do naprawy, nie powinno to dużo kosztować.
Przy okazji warto przeczyścić styki przełącznika, lubią śniedzieć i tracić kontakt.
Przy okazji warto przeczyścić styki przełącznika, lubią śniedzieć i tracić kontakt.
#8
Od niego zaczynałem i taki zły znowu nie był. Może trafiłem na dobry egzemplarz. Chyba nie ma sensu naprawiać - w ŁTF facet za drobne naprawy brał ryczałtem 30 PLNów i to uważam za maksymalną kwotę za jaką opłaca się teraz naprawiać 12XP.
Za to Heliosa - jeśli to 58/2 i egzemplarz nie zajechany - koniecznie sobie zostaw. W przyszłości poprzez przejściówkę z porządnym korpusem da Ci naprawdę więcej niż dobre wyniki.
Za to Heliosa - jeśli to 58/2 i egzemplarz nie zajechany - koniecznie sobie zostaw. W przyszłości poprzez przejściówkę z porządnym korpusem da Ci naprawdę więcej niż dobre wyniki.
#9
witam
trafilem na to forum i ten wątek w poszukiwaniu informacji na temat aparatu, który początkowo chciałem zakupić, a mianowicie zenita 12xp.
ale po opiniach widzę, że chyba nie jest to najlepszy wybór.
zastanawiające, ponieważ pan w komisie usilnie mnie wczoraj przekonywał, że aparat ów jest doskonały jak na moje potrzeby.
ale skoro tutaj widzę inne opinie to może zapytam co w takim razie kupić?
potrzebuję aparat do nauki fotografii czyli zero elektroniki, wszystko ustawiane manualnie, no i chciałnym się zmieścić do 100zł.
czy mógłby mi ktoś doradzić co zamiast tego nieszczęsnego zenita?
albo chociaż czego nie kupować?
trafilem na to forum i ten wątek w poszukiwaniu informacji na temat aparatu, który początkowo chciałem zakupić, a mianowicie zenita 12xp.
ale po opiniach widzę, że chyba nie jest to najlepszy wybór.
zastanawiające, ponieważ pan w komisie usilnie mnie wczoraj przekonywał, że aparat ów jest doskonały jak na moje potrzeby.
ale skoro tutaj widzę inne opinie to może zapytam co w takim razie kupić?
potrzebuję aparat do nauki fotografii czyli zero elektroniki, wszystko ustawiane manualnie, no i chciałnym się zmieścić do 100zł.
czy mógłby mi ktoś doradzić co zamiast tego nieszczęsnego zenita?
albo chociaż czego nie kupować?
#10
Jesli nie chcesz Zenita poszukaj jakiegoś Ricoha, Fujicę, czy Chinona.
Możesz mieć podstawową automatykę np. priorytet przesłony, to nie przeszkadza.
Szukaj aparatu z kółkiem czasów.
Możesz mieć podstawową automatykę np. priorytet przesłony, to nie przeszkadza.
Szukaj aparatu z kółkiem czasów.
#11
a jakies konkretne modele?
jestem kompletnie zielony jesli chodzi o fotografie i nie chcialbym kupic czegos "dziwnego"
i nie to ze nie chce zenita
ja go chcialem ale poczytalem opinie na forum i nie bardzo wiem co dalej, dlatego zapytalem.
jestem kompletnie zielony jesli chodzi o fotografie i nie chcialbym kupic czegos "dziwnego"
i nie to ze nie chce zenita
ja go chcialem ale poczytalem opinie na forum i nie bardzo wiem co dalej, dlatego zapytalem.
#12
na M42 (mocowanie szkieł jak w zenicie) - http://www.allegro.pl/item392671560_spo ... arat_.html
na pentaxowski bagnet k - http://www.allegro.pl/item389573661__ap ... y%5D_.html
- http://www.allegro.pl/item392000012_pentax_mx.html
spotmatica kupiłem używanego 15 lat temu, używałem ja, teraz używa go moja siostra, pochodzi jeszcze lata
na pentaxowski bagnet k - http://www.allegro.pl/item389573661__ap ... y%5D_.html
- http://www.allegro.pl/item392000012_pentax_mx.html
spotmatica kupiłem używanego 15 lat temu, używałem ja, teraz używa go moja siostra, pochodzi jeszcze lata
#13
Ze swej strony polecam " Prakticę " ----- tania , prosta i wystarczająca do zdięć w każdych warunkach . Najlepiej starszą wersję z mocowaniem M 42 ------ obiektywów mnóstwo i prawie za bezcen . Jeśli chodzi o konkretny model to PLC lub VLC . Jak potrzebujesz szczegułów to pisz na GG 12142657 .
#14
Witam.
Sam bardzo długo pracowałem na modelu na który się uparłeś, a mianowicie ZENIT 12XP.
Ale szczerze, tak jak przedmówcy, polecam Ci coś innego z mocowaniem M42 (bo cudowna i tania optyka na allegro tylko czeka na nabywców).
Model który mogę Ci polecić to PRAKTICA MTL50.
Konstrukcja jest niemal że identyczna jak przy Zenicie.
Kilka różnic:
* Jeżeli chodzi o solidność wykonania, to jest na podobnym poziomie, ale skłonność do usterek PRAKTICA jak najbardziej ma mniejszą.
* Kolejną zaletą jest przesłona. Nie płócienna a metalowa. Czasy dokładniejsze. I rzeczywiście jak ustawisz aparat na statywie i zrobisz 2 identyczne zdjęcia z takimi samymi ustawieniami, wyjdą identyczne. W przypadku ZENITA, nigdy nie wychodzą identyczne.
* Zasilanie. Bateria do PRAKTICI zdecydowanie są łatwiej dostępne. Są na jednego paluszka AA. Do zenita wchodzi bateria zegarkowa, z którą czasami są problemy. Ale jak już ktoś ma ZENITA 12XP to polecam sklepy z akcesoriami dla ludzi z wadą słuchu, ponieważ identyczne baterie używane są w aparatach słuchowych. W takich punktach nigdy nie m porblemu z tą baterią. Koszt bateri do Praktici około 1 zł (alkaliczna 2 zł), koszt do Zenka 4 zł (duracela 11zł).
* Światłomierze działają na niemalże identycznej zasadzie. Według mnie ten z 12 XP jest czytelniejszy i wygodniejszy.
* WIZJER ! Wizjer w Zenku mały, ciemny. W Praktice dużo jaśniejszy, dużo większy z podziałką na środku z którą jak ktoś się zaznajomi na pewno nie będzie miał problemu ze złapaniem ostrości. Ułatwia życie.
* Zenit ciężki. Dobry do przybijania gwoździ do desek. Odradzam na długie wyprawy z tym cienkim Zenitowskim paskiem na ramieniu ! Droga krzyżowa !
* Przewijanie i zwijanie filmu. W Zenicie za każdym ruchem boisz się o klisze. W praktice jeden delikatny ruch i tyle. Zwijanie filmu w zenicie. Ryzykowna sprawa. Nie znam człowieka co miał zenita i nigdy nie zerwał na nim żadnej kliszy. W Praktice łatwo i lekko, jak wciśniej guzik na spodzie korpusu zwijasz bezpiecznie i gładko...
Cena modelu to około 100 zł na allegro. Ale to doskonała cena za tą jakość. Mimo że model to już 23 latek, serdecznie Ci go polecam.
Sam bardzo długo pracowałem na modelu na który się uparłeś, a mianowicie ZENIT 12XP.
Ale szczerze, tak jak przedmówcy, polecam Ci coś innego z mocowaniem M42 (bo cudowna i tania optyka na allegro tylko czeka na nabywców).
Model który mogę Ci polecić to PRAKTICA MTL50.
Konstrukcja jest niemal że identyczna jak przy Zenicie.
Kilka różnic:
* Jeżeli chodzi o solidność wykonania, to jest na podobnym poziomie, ale skłonność do usterek PRAKTICA jak najbardziej ma mniejszą.
* Kolejną zaletą jest przesłona. Nie płócienna a metalowa. Czasy dokładniejsze. I rzeczywiście jak ustawisz aparat na statywie i zrobisz 2 identyczne zdjęcia z takimi samymi ustawieniami, wyjdą identyczne. W przypadku ZENITA, nigdy nie wychodzą identyczne.
* Zasilanie. Bateria do PRAKTICI zdecydowanie są łatwiej dostępne. Są na jednego paluszka AA. Do zenita wchodzi bateria zegarkowa, z którą czasami są problemy. Ale jak już ktoś ma ZENITA 12XP to polecam sklepy z akcesoriami dla ludzi z wadą słuchu, ponieważ identyczne baterie używane są w aparatach słuchowych. W takich punktach nigdy nie m porblemu z tą baterią. Koszt bateri do Praktici około 1 zł (alkaliczna 2 zł), koszt do Zenka 4 zł (duracela 11zł).
* Światłomierze działają na niemalże identycznej zasadzie. Według mnie ten z 12 XP jest czytelniejszy i wygodniejszy.
* WIZJER ! Wizjer w Zenku mały, ciemny. W Praktice dużo jaśniejszy, dużo większy z podziałką na środku z którą jak ktoś się zaznajomi na pewno nie będzie miał problemu ze złapaniem ostrości. Ułatwia życie.
* Zenit ciężki. Dobry do przybijania gwoździ do desek. Odradzam na długie wyprawy z tym cienkim Zenitowskim paskiem na ramieniu ! Droga krzyżowa !
* Przewijanie i zwijanie filmu. W Zenicie za każdym ruchem boisz się o klisze. W praktice jeden delikatny ruch i tyle. Zwijanie filmu w zenicie. Ryzykowna sprawa. Nie znam człowieka co miał zenita i nigdy nie zerwał na nim żadnej kliszy. W Praktice łatwo i lekko, jak wciśniej guzik na spodzie korpusu zwijasz bezpiecznie i gładko...
Cena modelu to około 100 zł na allegro. Ale to doskonała cena za tą jakość. Mimo że model to już 23 latek, serdecznie Ci go polecam.
#15
witam :)kurcze a ja mam zenia ET i nie narzekam nadal robię nim zdjęcia a nawet czasem w plener wyskakiwałam z fiedkiem:)