Obiektyw do Nikon D90 - amator

#1
Witam,

Jestem amatorem i do tej pory cykalem fotki aparatami kompaktowymi. Najpierw Nikonem (az do jego smierci przez utopienie), a nastepnie Canonem A580 az do teraz. Ale nadszedl czas na zmiane i chcialbym sprobowac sie w nieco bardziej zaawansowanej fotografii.

Czytalem calkiem sporo o aparatach i zdecydowalem sie na Nikona D90. Poniekad tez przez sentyment do topielca, ktory robil duzo ostrzejsze zdjecia niz obecny Canon.

Generalnie interesuja mnie nastepujace typy fotografii: krajobrazy, architektura, przyjecia (domowki jak i na zewnatrz), ludzie i makro. Chcialbym aby kwota obiektywu nie przekroczyla 1600zl (ok. $500), chociaz gdyby znalazl sie drozszy obiektyw, ale spelniajacy wymogi uniwersalnosci i jakosci na lata, to moze moglbym sie ugiac i wydac wiecej. Ale jestem amatorem, wiec nie chce od razu kupowac super obiektywu, ale nie chce pozniej miec wymowki w stylu, "kiepskie zdjecie bo mam tani obiektyw".

Rezyduje teraz w USA, wiec ceny moga sie troszke roznic od tych w Polsce. Co proponujecie? Jezeli trzeba, moge byc bardziej specyficzny jezeli chodzi o to co mnie interesuje, chociaz nic mi w tej chwili nie przychodzi do glowy ponad to co juz napisalem..

#3
Dzieki za odpowiedz, chociaz juz sie zdecydowalem na Sigme 10-20mm w kombinacji z Nikkorem 50mm 1.8. To na razie mi wystarczy, a może i będzie więcej niż potrzebuję.

#4
gdybym miał potrzebę nabycia cyfrzanki i odpowiednią ilość środków aby nabyć D90 to bym go nie nabył. ma zbyt dużo zbędnych funkcji podnoszących cenę a nie funkcjonalność. w podobnej cenie masz fuji s5 który oferuje znacznie więcej ale nie ma zbędnych bajerów.
roctez pisze:makro
do makro jasna 50ka i pierścienie pośrednie.

#6
pierscienie to bardzo dobra rzecz, instalujesz je pomiedzy korpusem a obiektywem, nie maja one zadnych szkiel co oznacza ze nie utracisz jakosci zdjec (tak mówia) choc ja osobiscie jeszcze nie próbowalem. Byl bym równiez wdzieczny gdyby ktos pokazal jakis artykul.

#9