Pytania odnośnie Zenita

#1
Żeby nie zakłądac osobnych tematów o Zenicie więcej, jeden ogólny niechaj wystarczy :) . Przynajmniej na mnie :) .

Mam TTL-kę i myślę sobie nad zakupem jakiegoś obiektywu z powiększeniem. Najlepiej jakis stosunkowo tani... Najprawdopodobniej poprzez Allegro.

Oprócz standardowego Heliosa M44 mam jeszcze Taira 11A (2 razy powiększa).

Oglądając obiektywy na Allegro mam jedno pytanie: jaki gwint ma ów Zenit? Czy nie jest to M42? Przynajmniej nazwa Heliosa mnie tu "niepokoi" .
Bardzo bym Was prosił o jakieś wskazówki przy wyborze odpowiedniego obiektywu, może nawet jakieś konkretniejsze nazwy.

Dodam tylko że jestem jeszcze adeptem fotografii, przynajmniej w porównaniu do Was :) .

#2
Tak, zenit (podobnie jak Praktika) to m42.
Jak masz Zenka TTL, to patrz, czy obiektywy maja funkcję Auto (sztyfcik do przymykania przysłony). Ewentualne znalezione Electric (które zarazem są też Auto) to funkcjonalnośc, której nie wykorzystasz.

O obiektywach mów podając długość ogniskowej (58, 135), co jest ścisłe i się dogadasz.

Coś dłuższego niż masz, wątpię czy na początek zrobisz z tego użytek, musiało by to być 200-300mm a to ciężkie i droższe obiektywy. Zenit nie jest zbyt dobrym korpusem do takich zdjęć.

A najważniejsze, tak naprawdę mniej przydatne niż szeroki kąt (zdjęcia wśród ludzi lub architektura i krajobraz), czyli 28 lub 35mm, jest to konsensus wynikający z pewnej średniej w 'branży'. Chyba że ktoś fotografuje tylko dzikie ptaki, ale to wątpię.

#3
No więc jak to jest z tą ogniskową? Za co odpowiada ten parametr?

A chciałbym miec takowy obiektyw, bo często gdy mam aparat żałuję, że nie mogę czegoś dobrze uchwycic (bo to "coś" jest za daleko i ostro nie wychodzi).

Trochę popatrzyłem na Allegro. Sa np: jakieś Jupitery - co sądzicie?
Co oznacza, że na Tairze pisze "2,8/135" ???

Edycja:
Tak, mam TTL - chodzi Ci o ten "kikut" wystający z obiektywu obok gwintu (przy Heliosie jest takie coś)?

#4