poproszono mnie o fotografowanie koncertu w klubie a ja niestety nigdy nie robiłam zdjęć w takich warunkach(pomieszczenie, półmrok, zakaz używania lampy błyskowej) i szczerze mówiąc nie wiem co z tym fantem zrobić.
fotografuję Nikonem F80.
aha zdjęcia mają być czarno-białe.
proszę o pomoc
(jaki film, czy ustawić w aparacie, że mam film o takiej światłoczułości czy nie, czy mam robić wszystko manualnie czy mogę skorzystać z automatu;] )
dzięki!
#2
ja tam się na kliszach od dawna nie znam (porzuciłem tę przygodę), ale wziąłbym jakiś miękki film, ew. forsowanie oraz jakiś środek na uspokojenie (żeby ręce nie drżały) polecam marihuanę
statyw obowiązkowo. może być problem z jego noszeniem i ustawianiem, ale jak ma być ciemno, to lepiej z nim się męczyć niż bez statywu i potem żałować poruszonych zdjęć)
statyw obowiązkowo. może być problem z jego noszeniem i ustawianiem, ale jak ma być ciemno, to lepiej z nim się męczyć niż bez statywu i potem żałować poruszonych zdjęć)
#3
Ja proponuje Ci film ISO 3200. Statyw według mnie średnio się sprawdza, bo muzycy sie i tak ruszają i co z tego ze scena będzie ostro. No i ostatnio jak fotografowałem koncercik to zauważyłem, że pomaga przełączenie pomiaru światła na spota. Ale to wszystko doświadczenie tylko z cyfrowej fotografii...
#4
ilforda delta 3200, do tego szkielko najjasniejsze jakie masz lub mozesz miec...
i bron boze na automacie... bo ten komu robisz te fotki wyklnie Cie...
i bron boze na automacie... bo ten komu robisz te fotki wyklnie Cie...
#5
Mam pytanie co do tego 'najjasniejszego szkielka' jakie moze byc.
Czy oznacza to, ze jesli szklo ma byc jasne czyli dajmy na to f/1.8 fotki maja byc robione wlasnie na tej przeslonie (lub cos kolo tego)?
Podejrzewam, ze zdjecia nie beda wykonywane z bliska a przy takiej przeslonie dramatycznie spadnie ostrosc. Czy wychodzi sie z zalozenia, ze lepsze sa nieostre jasniejsze zdjecia od zbyt ciemnych ostrzejszych czy ja po prostu czegos nie rozumiem ?
Czy oznacza to, ze jesli szklo ma byc jasne czyli dajmy na to f/1.8 fotki maja byc robione wlasnie na tej przeslonie (lub cos kolo tego)?
Podejrzewam, ze zdjecia nie beda wykonywane z bliska a przy takiej przeslonie dramatycznie spadnie ostrosc. Czy wychodzi sie z zalozenia, ze lepsze sa nieostre jasniejsze zdjecia od zbyt ciemnych ostrzejszych czy ja po prostu czegos nie rozumiem ?
#6
robiłem koncert w klubie na kodaku 3200@6400,ledwo wystarczyło światła.
pomiar spotem na twarze się sprawdza.
na scenie już robiłem na neopanie 1600,ale tam światła było więcej
pomiar spotem na twarze się sprawdza.
na scenie już robiłem na neopanie 1600,ale tam światła było więcej
#7
jesli bedzie dobrze ustawiona ostrosc i szklo bedzie ostre od pelnej "dziury"... to nie bedzie najmniejszego problemu z ostroscia... ale sam musisz widziec na ile Ci sprzet pozwala...
#8
dzięki wielkie:)
nigdy nie używałam jeszcze filmu 3200, więc chyba najpierw wypstrykam jedną kliszę żeby go wyczuć;]
statyw faktycznie odpada, bo tam za bardzo nie ma miejsca na takie akrobacje.
pozdrawiam!
nigdy nie używałam jeszcze filmu 3200, więc chyba najpierw wypstrykam jedną kliszę żeby go wyczuć;]
statyw faktycznie odpada, bo tam za bardzo nie ma miejsca na takie akrobacje.
pozdrawiam!
#9
bardzo rozsądne podejściePałka pisze:nigdy nie używałam jeszcze filmu 3200, więc chyba najpierw wypstrykam jedną kliszę żeby go wyczuć;
#10
Kup sobie Kodaka Trixa 400 i naswietl go jako 3200. Potem wymocz w Rodinalu, ale w rozcienczeniu 1:50. Skorzystalbym tez z Agfy APX 400, przepis jak wyzej. Ilford jest dla mnie zbyt mdly do tego typu rzeczy.Pałka pisze:dzięki wielkie:)
nigdy nie używałam jeszcze filmu 3200, więc chyba najpierw wypstrykam jedną kliszę żeby go wyczuć;]
statyw faktycznie odpada, bo tam za bardzo nie ma miejsca na takie akrobacje.
pozdrawiam!
Nie wiem, jak jest z autofocusem w f80, ale obstawiam, ze bedziesz musiala ostrzyc jednak recznie. Rob wszystko w trybie manualnym i staraj sie robic zdjecia przy troche wiekszych przyslonach, typu 3,5, 4, 5.6. W ten sposob unikniesz ryzyka, ze glowne elementy zdjecia beda nieostre.
#11
toż to przepis na ziarno jak fasola jak nicryciek pisze:Kup sobie Kodaka Trixa 400 i naswietl go jako 3200. Potem wymocz w Rodinalu, ale w rozcienczeniu 1:50.
t-max moczony w t-max'ie daje rade nawet na 25000,robiłem kiedyś,znajdę to wrzucę.zamiast t-max'a można spróbować by ultrafina plusa,podobny w działaniu.