#22
regedarek pisze:kontynuuję wątek, macie może jakieś namiary gdzie w okolicach Krakowa albo w necie dostać tanio Fuji Sensię 100(chcę kupić 3 filmy)?

Jadę do Bułgarii w góry na wyprawę i chciałbym spróbować na slajdach pofotografować tamtejsze okolice.
Łobzowska, Karmelicka w Krakowie. Tam widziałem. Na allegro też są i taniej :)

Kup sobie slajd kodaka. Wypróbuj może Ci podejdzie. Robi niezłą bajkę. Idealny na wakacje.

http://www.allegro.pl/item688611128_kod ... _2010.html

#27
Wyjazd, jako że studencki jest bardzo niskobudżetowy(400zł na dwa tygodnie) musiałbym wydać prawie 1/4 na filmy.

Ale dogadałem się z dwoma sprzedającymi na allegro 39zł za 3pak. ew. dokupię jeden film kodaka.

Dziękuję za odzew

#28
regedarek pisze:Jadę do Bułgarii w góry na wyprawę i chciałbym spróbować na slajdach pofotografować tamtejsze okolice.
Jeśli masz zamiar focić krajobraz, proponuję ci velvię. Nic tak nie nasyca kolorów i przejść między tonami jak velvia. Proponuję też filtr 1/2ND. Slajd ma całkowitą pojemność tonalną około 6EV, ale zakres liniowy (proporcjonalne zmiany gęstości emulsji) tej pojemności to często 4,5EV. Scena np zachodzącego słońca nie zmieści się w zakresie liniowym. Będziesz miał do wyboru albo uratować cienie i spalić światła, albo uratować światła i niedoświetlić cienie. Slajd nie lubi prześwietleń. Przy większych rozpiętościach sceny ratując światła, reszta pozostaje po prostu ciemna jak nora żwirka i muchomorka.


Obrazek

velvia 100
Rozpiętość 6,5EV, założony filtr 09ND i połówka brzoskiwniowa, razem ze świateł uciekło 3,5EV, co w rezultacie dało scenę 3EV, która bez problemu się zmieściła. Można ją by było nawet przesunąć o 0.5EV w stronę świateł lub 0.5EV w stronę cienia. Ale ja wolałem zostawić na środku charakterystyki filmu.


Obrazek

velvia 100
Tu podobnie, (trochę skan zepsuty) z tym że rozpiętość była ciut większa ale filtry takie same, ale nie było już możliwości manewru.

#29
wróciłem z Bułgarii stopem, także zaoszczędziłem na wołanie, które oddałem do Sauera, pociąłem już jeden film, zaskoczyło mnie to, że 90% zdjęć jest dobrze naświetlona, a jakoś się tym nie przejmowałem(fuji sensia 100).

Uwagi
1.Cały czas mam problem z robieniem zdjęć gór, po pierwsze obiektyw wąski(pentax 50mm 1.7) po drugie jeszcze nie opanowałem ekspozycji i większość gór mi znikła jako prześwietlona?
Obrazek

, nie wiem dlaczego ale nie widzę tego w wizjerze nawet przy podgladzie GO, albo źle łapię światło albo trzeba kupić filtr połówkowy szary(taki wydatek to około 120zł?Na co zwrócić uwagę przy zakupie.).

Zastanawiam się nad kupieniem obiektywu stałego między 18-21mm np. Pentax albo jakaś Tokina, macie jakieś uwagi?Taki wydatek to pewnie około 300zł

http://allegro.pl/item726696213_via_bri ... tax_k.html

2. Mam rzutnik DIAPOL, stary ale jary właśnie go rozmontowałem, bo pseudołożyska z wirnika się rozwaliły;]
Zastanawiam się jak tanio dokupić do niego magazynki i ramki, macie może jakieś propozycje na razie szukam okazji na allegro kupiłem 100ramek foton za 20zł teraz muszę znaleźć magazynki, te rzeczy są jeszcze w produkcji czy teraz już tylko zostaje mi wykupowanie używek?

#30
Mialem kiedys w analogu obiektyw Tokina 24mm 2.8 z bagnetem pentaxa. Cakiem niezle szklo pod focenie widoczkow. Swoj kupilem rozjustowany ( dopiero pozniej to zauwazylem, ze dobrze nie ostrzyl), ale ustawilem to sam i obiektyw sprawowal sie swietnie.

#31
ultrafiolet chyba Ci trochę nabruździł, do slajdów filterek skylight jest przydatny.
regedarek pisze:Zastanawiam się nad kupieniem obiektywu stałego między 18-21mm
pamiętaj że taka krótka ogniskowa to też zmiana perspektywy, obiekty bliskie będą powiększone a dalekie znacznie zmniejszone.
a tak na marginesie to zabawa ze slajdami zaczyna się jak samemu zacznie się wołać

#32
regedarek pisze:wróciłem z Bułgarii stopem, także zaoszczędziłem na wołanie, które oddałem do Sauera, pociąłem już jeden film, zaskoczyło mnie to, że 90% zdjęć jest dobrze naświetlona, a jakoś się tym nie przejmowałem(fuji sensia 100).

Uwagi
1.Cały czas mam problem z robieniem zdjęć gór, po pierwsze obiektyw wąski(pentax 50mm 1.7) po drugie jeszcze nie opanowałem ekspozycji i większość gór mi znikła jako prześwietlona?
, nie wiem dlaczego ale nie widzę tego w wizjerze nawet przy podgladzie GO, albo źle łapię światło albo trzeba kupić filtr połówkowy szary(taki wydatek to około 120zł?Na co zwrócić uwagę przy zakupie.).
To zdęcie est dobre naświetlone, tzn mieści się w zakresie charakterystyki, aczkolwiek światła są już wdaje mi się na zagięciu tejże. Filr połówkowy jak njbardziej poprawi rezultaty. Uniwersalny będzie system cokin,
regedarek pisze: Zastanawiam się jak tanio dokupić do niego magazynki i ramki, macie może jakieś propozycje na razie szukam okazji na allegro kupiłem 100ramek foton za 20zł teraz muszę znaleźć magazynki, te rzeczy są jeszcze w produkcji czy teraz już tylko zostaje mi wykupowanie używek?
Mam jakieś 800 ramek, jakbś chciał odstąpię.
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 7:13 pm przez cardamom, łącznie zmieniany 1 raz.

#35
Poczytałem trochę o systemie Cokin i obiektywach, dzięki waszym wskazówkom staram się nabyć dość tanio Pentax 28mm/2.8 i zastanawiam się nad sprzedaniem Pentaxa 50mm/1.7 ponieważ 90% focę w górach może warto by go wymienić na Jupitera 135mm.

Moje pytanie dotyczy filtrów, chcę kupić szary połówkowy, na forum pentaxa opinie na temat systemu cokin są negatywne, chodzi o jakość wykonania filtrów.

Zastanawiam się teraz czy potrzebny mi ten cokin czy może spróbować kupić filtr połówkowy szary gdzieś na allegro za cene systemu cokin czyli jakieś 60zł, zwłaszcza, żę filtr polaryzacyjny i tak wypadało by mieć nakręcany.

Aha i dlaczego niby zabawa zaczyna się przy wywoływaniu?

#36
Uzywam filtrow typu cokin bez adapterow mocujacych, jest to dosc szybka metoda na zdjecia ale problematyczna, ze wzgledu na odbicia swiatla kiedy filtr trzyma sie w rece, a nie w holderze. Filtry polaryzacyjne typu slim do holderow systemu cokin sa lichej jakosci, a wybor jest strasznie mizerny. Co do jakosci najtanszych filtrow polowkowych to o ile ostrosc generalnie sie nie zmienia to zauwazylem dominante takich filtrow za 30-40zl. Np przy zachodach slonca niebo zamiast czerwone robi sie rozowe. Byc moze jest to problem mojej cyfry, nie wiem, ale z pewnoscia taki filtr nie jest w 100% szary. Fotografowalem rowniez z filtrami HiTech ktorych ceny zaczynaja sie od 100zl i podobnego problemu nie zauwazylem.

Co do obiektywow Pentaxa to trzeba miec rowniez farta do ostrego szkla. Kiedys szukalem najostrzejszej 28mm z tego systemu i po grzebaniu w necie okazalo sie ze najwyzsza ostrosc przy f8 uzyskuje stary Takumar 28mm f3.5. Kupilem takie szklo, podpielem do cyfry i rece mi opadly. Na brzegach mydlo niezaleznie od przyslony. Nie chcialbym widziec zdjec z tego badziewia na pelnej klatce. Pisze wlasnie o ostrosci bo wg. mnie ten parametr jest najwazniejszy przy szkle do robienia landszaftow.
Z jupterem tez uwazaj, testowalem to szklo i ostroscia nie powala. Trzeba trafic na dobry model, nie wiem czy nie lepiej kupic pentaxa 135mm.

#38
niestety trudno będzie sprawdzić czy szkło jest ostre, bo planuje zakup okazyjny na allegro, a jak kupię będę działał na tym co mam, te filtry high tech są dość drogie dlatego chyba jednak zdecyduje się na połówkowy szary nakręcany.

#39
Z jupiterami, jak z innymi rosyjskimi obiektywami tak jak poprzednicy powiedzieli jest ruletka. Albo trafisz na super szkło, ale na denko od słoika. Zdecydowanie pewniejszy jest carl zeiss jena sonnar 135/3,5. Sam mam takiego i nie narzekam. Niestety jest trochę droższy niż jupiter.

Jeżeli nie należysz do bogaczy to pamiętaj, że biednego nie stać na tanie rzeczy:)