Mam pytanie do kolegów kliszowców
Chciałbym naświetlać film ilforda xp2 iso 400 na wysokich czułościach rzędu iso 1600, 3200 i mam pytanie z tym związane.
Co później przy wołaniu z tego filmu wyjdzie? Jest to film bardzo tolerancyjny ale nigdy go nie forsowałem i ciekawy jestem waszych opinii na ten temat. Czy ten film dużo traci na jakości forsując go? Czy ma ktoś może obrazowy skan efektu finalnego? Jak wygląda sprawa z ziarnem i ostrością detali, tonalność itd?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Trochę szukałem w różnych źródłach ale nic ciekawego nie znalazłem.
Ps. Żeby nie zakładać nowego wątku to jeszcze jedno pytanie:
Robiąc porządki znalazłem stary Ruski film czarno-biały z 88 roku.
Jest sens zakładać taki stary mocno przeterminowany film do aparatu?
Tomek
#2
co wyjdzie z takiego forsowania nie wiem. kiedys zrobilem fomapana 400 chyba jako 3200 wyszlo straszne ziarno i duze kontrasty.
co do starego filmu to raczej nie ma sensu. 22 lata to juz spory kawalek czasu i nawet jesli byl ppoprawnie przechowywany to raczej emulsja stracila swoje wlasciwosci.
co do starego filmu to raczej nie ma sensu. 22 lata to juz spory kawalek czasu i nawet jesli byl ppoprawnie przechowywany to raczej emulsja stracila swoje wlasciwosci.
#3
po co? jak potrzebujesz takich czułości to masz neopana 1600, bardzo przyjemny zresztą. xp2 piszą ze do kopiowania pod powiększalnikiem na typowych papierach cz-b można świecić na 50-800, do powiększania w minilabach sugerują na 400. teoretycznie można by si ę pokusić o pociągnięcie w górę, tylko który lab Ci to zrobi?tjruslan pisze:Chciałbym naświetlać film ilforda xp2 iso 400 na wysokich czułościach rzędu iso 1600, 3200
foto64? jest sens, ale potraktuj to jako zabawę. świeć na 50, a co do wołania to musiałbym w notatki spojrzeć. jakieś dwa miesiące temu robiłem na orwo z datą przydatności przypadającą na 89 rok, i w dalszym ciągu uważam że NP22 to był bardzo dobry materiał.tjruslan pisze:stary Ruski film czarno-biały z 88 roku.
Jest sens zakładać taki stary mocno przeterminowany film do aparatu?
#4
weesee pisze:
po co? jak potrzebujesz takich czułości to masz neopana 1600, bardzo przyjemny zresztą. xp2 piszą ze do kopiowania pod powiększalnikiem na typowych papierach cz-b można świecić na 50-800, do powiększania w minilabach sugerują na 400. teoretycznie można by si ę pokusić o pociągnięcie w górę, tylko który lab Ci to zrobi?
Tak znam neopana 1600 ale prawie zawsze jadę na tym ilfordzie i czasem, aż się prosi o wysokie iso 1600 np. wieczorem Pytam z ciekawości.
Tak właśnie foto64weesee pisze:
foto64? jest sens, ale potraktuj to jako zabawę. świeć na 50, a co do wołania to musiałbym w notatki spojrzeć. jakieś dwa miesiące temu robiłem na orwo z datą przydatności przypadającą na 89 rok, i w dalszym ciągu uważam że NP22 to był bardzo dobry materiał.
Jak znajdziesz wywojkę to chętnie sprawdzę to ruskie cudo. Nie liczę na lśnienie ale to nowe doświadczenie. Czemu nie :)Naświetle na 50 iso zobaczymy co wyjdzie.
Dzięki pięknie
A nie masz może skanu ? Z ciekawości chciałbym zobaczyć to ziarnobacanski pisze:
co wyjdzie z takiego forsowania nie wiem. kiedys zrobilem fomapana 400 chyba jako 3200 wyszlo straszne ziarno i duze kontrasty.
Tomek
#6
D76 1+1 20stopni, 16minut, dwie przewrotki co minutę, przykład:tjruslan pisze:Jak znajdziesz wywojkę to chętnie sprawdzę to ruskie cudo.
to skany z odbitek ze średniego, troszkę fakturki widać.
o dwie działki trzeba by czas wołania przedłużyć o minutę, do 4:15, choć fuji np przy swojej chemii sugeruje 4:30tjruslan pisze:zawsze jadę na tym ilfordzie i czasem, aż się prosi o wysokie iso 1600 np. wieczorem
#7
bacanski pisze:jak znajde negatyw to postaram sie podkleic skan
Ok fajnie dziękuje
Dzięki wielkie za unaocznienie tematu w postaci skanu Nie wygląda to najgorzej i daje sporo możliwości na eksperymenty.Może nawet pokuszę się o jakiś eksperymentalny portret Te pojazdy milicyjne nawet porządnie wyszły.weesee pisze: to skany z odbitek ze średniego, troszkę fakturki widać.