Witam!
Czy ktos wywolywal Fujifilm NEOPAN Professional 400 w Rodinalu?...Jezeli macie jakies sprawdzone czasy wywolywania prosze o pomoc...pozdrawiam
#2
neopan ma czasy jak tri-x i hp5,wiec 24minuty w rodinalu 1:100 w 20stopniach,przewracanie korexu co 2minuty
#4
Filmy juz wywolane i sie szusza...Jeszcze raz WIELKIE DZIEKI...Zalezalo mi na tych negatywach...wygladaja calkiem calkiem.. Pozdrawiam.
#5
mi osobiscie podoba neopan wolany w t-max'ie,tutaj w rozcienczeniu 1:24 zamiast zalecanego 1:4:
http://www.digart.pl/praca/2707517/gesiego.html
hydrofen 1:3 tez daje rade.
http://www.digart.pl/praca/2707517/gesiego.html
hydrofen 1:3 tez daje rade.
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2009 7:19 pm przez weesee, łącznie zmieniany 3 razy.
#6
Fajne folio...swietne odcienie szarosci...Tak wiele zalezy od dobrania odpowiednich materialow zeby wywolac porzadnie negatyw...Ja kiedys uzywalem HP5+, ale nie bylem zadowolony, a czasy bralem ze strony http://www.digitaltruth.com/devchart.html...moze wlasnie dlatego...Twoim zdaniem jaki film jest najlepszy i jakiej chemii uzywac?...Pozdrawiam
#10
przyklad weesego fajny nie powiem,
a co bys powiedzial na XTOLa, ja robilem neopana w D76 i XTOLu i polecam to drugie naprawde niezla bestia. XTOL nie zaniza ISO i daje bardzo ladnie szczegoly w cieniach - jest godny polecenia wlasnie w polaczeniu z NEOPANEM.
Za to na szacownym www.apug.org duza ilosc ludzi pisze ze w polaczeniu z ACULUXem 2 jest dopiero bajka ale ten zaniza ISO cos czego wole nie robic jak nie musze... Jednak i to mam zamiar probowac niebawem.
PZDR
a co bys powiedzial na XTOLa, ja robilem neopana w D76 i XTOLu i polecam to drugie naprawde niezla bestia. XTOL nie zaniza ISO i daje bardzo ladnie szczegoly w cieniach - jest godny polecenia wlasnie w polaczeniu z NEOPANEM.
Za to na szacownym www.apug.org duza ilosc ludzi pisze ze w polaczeniu z ACULUXem 2 jest dopiero bajka ale ten zaniza ISO cos czego wole nie robic jak nie musze... Jednak i to mam zamiar probowac niebawem.
PZDR
#11
A ja właśnie Neopan 1600 w Xtol 1+3, a w ulotkach piszą, że to podobne do Neopan 400.
Robiłem wg digitaltruth i wyszło mocno kontrastowo, chyba zbyt kontrastowo(?), ziarno niewidoczne 13x18. Tylko ten kontrast...
Pozdrawiam
Robiłem wg digitaltruth i wyszło mocno kontrastowo, chyba zbyt kontrastowo(?), ziarno niewidoczne 13x18. Tylko ten kontrast...
Pozdrawiam
#12
Zawsze mozesz zejsc na filtrach pod powiekszalnikiem.Brodner pisze:A ja właśnie Neopan 1600 w Xtol 1+3, a w ulotkach piszą, że to podobne do Neopan 400.
Robiłem wg digitaltruth i wyszło mocno kontrastowo, chyba zbyt kontrastowo(?), ziarno niewidoczne 13x18. Tylko ten kontrast...
Pozdrawiam
#13
Niby tak( mam głowicę), ale bardziej wyrównany negatyw daje chyba lepsze efekty.
Ktoś w ogóle zna ten duet Neopan1600+Xtol? Pytam, bo może stężeniem można zmienić kontrast? Nie wiem jakiego efektu się spodziewać
Ps: Moja uwaga o ziarnistości dotyczyła względnie świeżo naświetlonego negatywu( ~miesiąc), wołałem ostatnio "stary" i ziarno było znaczne( klisza z lodówki).
Pozdrawiam
Ktoś w ogóle zna ten duet Neopan1600+Xtol? Pytam, bo może stężeniem można zmienić kontrast? Nie wiem jakiego efektu się spodziewać
Ps: Moja uwaga o ziarnistości dotyczyła względnie świeżo naświetlonego negatywu( ~miesiąc), wołałem ostatnio "stary" i ziarno było znaczne( klisza z lodówki).
Pozdrawiam
#14
Zna. Wołałem w 1+3 zdjęcia weselne i zmieściły się paski na ciemnym garniturze i suknia panny młodej.Brodner pisze:Ktoś w ogóle zna ten duet Neopan1600+Xtol? Pytam, bo może stężeniem można zmienić kontrast? Nie wiem jakiego efektu się spodziewać
Tak, rozcieńczeniem reguluje się kontrast.
Efekt jest dobry.
#16
No proszę, ładnie się ten neopan kopiuje:D, łapie wystarczająco dużo szczegółów w cieniach, niepotrzebnie filozofowałem przed wejściem do ciemni.
Pozdrawiam
Pozdrawiam