Canon PowerShot SX 10 IS

#1
Witam

Chciałbym kupić aparat i wpadł mi w oko właśnie ten: Canon PowerShot SX 10 IS Co o nim myślicie ?? Mam na namysł miesiąc bo wtedy wracam do polski i chciałbym prosto po sprzęt jechać, ale spotkałem się z taką opinią na jego temat:

Największe rozczarowanie roku - no chyba większe to tylko SX1. Taki wypasiony kompakt a nie daje możliwości stosowania filtrów... Krok do tyłu w stosunku do S5... Aparat tylko dla tych co nie dbają o stan obiektywu... zabrudzi się, zarysuje i kompletna bieda... Żadnych fajnych zdjęć letnich, bo polara też się nie użyje... Canon zrobił coś strasznego... A mógł być hit...

Co o tym myślicie ?? Może macie propozycje aparatu z takimi parametrami ale ma wyeliminowane powyżej wymienione wady??
Aha i warto podkreślić że powinien mieścić się w cenie do około 1500 zł, będzie to sprzęt dla początkującego a zawsze a zawsze można go wymienić :lol:

Proszę o pomoc jestem początkujący więc zielony.
Z góry dziękuję za odpowiedź. Łukasz

#3
To zależy jak bardzo potrzebujesz używać filtrów w kompakcie? Dla mnie poważną wadą jest np. 20-krotny zooooom.

Za tą cenę możesz mieć lustrzankę - ale uwaga, nie będzie to aparat aż tak uniwersalny jak kompakt i z biegiem czasu pochłonie dalsze inwestycje. Za to jakość obrazu i przyjemność obsługi większa.

Moja rada - zamiast patrzyć na suche parametry rozważ do czego potrzebny Ci aparat, czy ma być uniwersalny i poręczny, czy chcesz się rozwijać i stawiasz na wysoką jakość. I w zależności od potrzeb kupiłbym albo kompakta ale mniejszego i poręczniejszego albo lustro.

#4