I.
zdjecie w bliskich planach. charakterystyczne: zolnierz z karabinem. zwroccie uwage na zabudowanie przestrzeni kadrowej. twarz to okolo 20% jego powierzchni.
w zdjeciu numer 1 bardzo naturalne kadrowanie. akcja wydarzen dzieje sie w kierunku, w ktorym on patrzy, stad jego twarz po lewej stronie ekranu (zasada nie lamania osi w filmie rowniez na to wplywa). prawa czesc kadru swietnie zagospodarowana samochodem.
w zdjeciu numer 2 swietne zbudowanie kadru dwoma prostymi.
#3
jedno z piekniejszych, spokojnych ujec w filmie. ledwie kilka sekund.
zaczyna sie od nieostrego bohatera, ktory podchodzi i przyglada sie operacji kumpla.
zwroccie uwage na swiatlo. cudo!
"Helikopter w ogniu" byl cholernie trudnym filmem dla operatora, a mimo to kadry sa kompozycyjnie swietne a oswietleniowo wymiatajace. owszem jest tu komputer. Pytalem o to czas temu Slawomira Idziaka i generalnie jest tak, ze mniej moze juz sobie pozwolic na zabawe z filtrami, gdyz czesto koloryzuja mu ujecia w postprodukcji, ale jeszcze, jak tylko moze, korzysta z nich.
zaczyna sie od nieostrego bohatera, ktory podchodzi i przyglada sie operacji kumpla.
zwroccie uwage na swiatlo. cudo!
"Helikopter w ogniu" byl cholernie trudnym filmem dla operatora, a mimo to kadry sa kompozycyjnie swietne a oswietleniowo wymiatajace. owszem jest tu komputer. Pytalem o to czas temu Slawomira Idziaka i generalnie jest tak, ze mniej moze juz sobie pozwolic na zabawe z filtrami, gdyz czesto koloryzuja mu ujecia w postprodukcji, ale jeszcze, jak tylko moze, korzysta z nich.
- Załączniki
-
- 6.jpg (68.25 KiB) Przejrzano 6386 razy
-
- 7.jpg (61.35 KiB) Przejrzano 6386 razy
#5
A ja chcial bym sie nauczyc poza fotografia wlasnie i zasad filmowania. Nawet kamery nie mam, ale ciagnie mnie do tego.
#6
to operatorskie cudo. ale tylko dlatego to uwielbiam.Rave pisze:fillipo nie posadzalem cie o taka sympatie dla jednej z moich ulubionych pozycji.
fabularnie i rezysersko nie bardzo. a to dla mnie wazniejsze aspekty.
1. zastosowanie szerokatnego obiektywu do zbudowania dynamicznego dwuplanowego kadru. nie. tu sa 3 plany.
- Załączniki
-
- 3.jpg (89 KiB) Przejrzano 6328 razy
#7
marcin klasyka i nic wiecej. akurat kadry w tym filmie nie czynia z niego atrakcyjnego.ale swiatło,barwa i montaz! to jest to.
i dnioslem wrazenie z twojej tezy,ze analizie kadrow 1,2 zaprzeczacza analiza kadru czwartego.
ale moze sie myle...
i dnioslem wrazenie z twojej tezy,ze analizie kadrow 1,2 zaprzeczacza analiza kadru czwartego.
ale moze sie myle...
#8
nie wiem, czemu takie odniosles.
kadr nr.4 nijak ma sie do tematu kadrow numer 1 i 2
tak. montaz i operatorka wynosza ten film w niebiosa.
kadry sa bardzo dobre, a wybralem ten film, by odniesc sie do serii "poligon" forumowicza.
cuda kadrowe jak powstanie dzial na forum tez bede wrzucal.
kadr nr.4 nijak ma sie do tematu kadrow numer 1 i 2
tak. montaz i operatorka wynosza ten film w niebiosa.
kadry sa bardzo dobre, a wybralem ten film, by odniesc sie do serii "poligon" forumowicza.
cuda kadrowe jak powstanie dzial na forum tez bede wrzucal.
#9
chodzi mi o to ze piszesz jakie to super kadry sa 1,2 po czym na czwartym jest fota ogolnie mowiac srednio skadrowana.
#11
Dzięki Filippo za b.dobrą nauczkę dla mnie
Będę miał nad czym myślec przy następnej serii, muszę więcej kombinowac.
Będę miał nad czym myślec przy następnej serii, muszę więcej kombinowac.
#13
uwielbiam ten film wlasnie za "zdjecia"
tak, prawie wszedzie "ujecia kilku planowe"
juz kilka pierwszych minut filmu to prawdziwe "perly" operatorskie
ta wielo planowosc - rozwala mnie
w tresc nie wnikam bo to na inne forum
tak, prawie wszedzie "ujecia kilku planowe"
juz kilka pierwszych minut filmu to prawdziwe "perly" operatorskie
ta wielo planowosc - rozwala mnie
w tresc nie wnikam bo to na inne forum